2 Haziran 2012 Cumartesi

Tereyagli bulgur pilavi

Herkes bilir tabii pilav yapmasini, ben bu defa farkli denedim.. Püf nokta olarak geçmek istedim..

Pilavi bildiginiz gibi suyu çekilene kadar pisiriyosunuz, kesinlikle yag koymuyosunuz.. Tabi yagin disinda tuz, bulyon, sehriye yada mercimek koyabilirsiniz. Ben yesil mercimek kullandim. Pilav pistikten sonra birakin 10 dk kadar dinlensin..
Ayri tavada tereyagini eritin ve tahta kasikla orta ateste karistirin.. Uzun uzun karistirin, taa ki tereyagi altin rengini alana kadar, bu rengi aldiginda kokusuda burnunuza gelecektir.. O zaman tereyagi kivaminda demektir.. Tereyagini pisirdiginiz pilava koyup, altüst edip hafif karistirin.. Hemen servis yapin.. Tencerenin kapagini kapatirsaniz eger pilav lapa gibi olur, o nedenle  tereyagi pilavla bulustuktan sonra direkt servis yapin.. Yaninda tursu, yogurt..
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder