20 Mayıs 2012 Pazar

Yalanci mihlama

Tam olarak beceremedigim bir tarif oldu aslinda.. Ama buna regmen tadi gayet lezzetli idi.. Mihlama karadeniz bölgesinde, özellikle sabahlari tüketilen meshur bi yemek.. Orjinal tarifinde bayagi yagli, kalorisi bol bi yemek oldugundan ben biraz farklilastirmak istedim.. Ve böyle bisey ortaya çikti...

Malzemeler:
  • tereyagi
  • misir unu
  • süt
  • rendelenmis kasar peynir

Tarife gelince:

Öncelikle tereyagini (ben 3 yemek kasigi kadar kullandim) tavada eritiyoruz.. Tereyaginin rengi ve kokusu çikana kadar kavuruyoruz.. Içine 3 yemek kasigi misir unu koyup kavurmaya devam ediyoruz.. Ortalama 1 çay bardagi ilik sütü ekleyip azar azar karistiriyoruz.. Ve son olarak rendelenmis kasar peyniri koyup ocaktan aliyoruz.. Somun ekmekle bana bana yemek keyifli oluyor.. Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder