24 Mayıs 2012 Perşembe

Ev usülü lahmacun

Malzemeler: 

Iç harci için 
  • 1 kilo kiyma
  • 3 adet kuru sogan
  • yarim demet maydonoz
  • 3 adet domates
  • yarim çay bardagi siviyag
  • salça, tuz, karabiber, kimyon

Hamuru için
  • 1 kilo un
  • 1 paket yas maya
  • 1 yemek kasigi toz seker
  • 2 yemek kasigi siviyag

Uzun zamandan beri yapmak istedigim bir tarifti.. Ancak her defasinda erteledigim, üsendigim bir tariftir lahmacun.. Ne yalan söyliyeyim yaparken gözüm korktu, ya kötü olursa diye.. O kadar zaman ve emek ziyan olur diye düsünmeye baslamistim.. Ama korktugum gibi olmadi.. Vaktiniz ve sabriniz varsa tavsiye ederim :-))

Yapilisi:

Öncelikle hamuru hazirlayin ve iki saat kadar dinlenmeye birakin. Daha sonra hamurdan ceviz büyüklügünde bezeler açip iç malzemeyi üstüne koyun.. 180 Derece isinmis firinda 15 dakika kadar pisirin.. Isteyen pizza tavasinda da yapabilir.. Tabi pizza tavasi kiymayi pisirmekten çok, hasladigi için ben  tercih etmedim..

Dana kiymasi kullandim o nedenle içine ekstra siviyag koydum kuru olmasin diye.. Ama siz kuzu kiymasi kullanacaksaniz siviyag kullanmaniza gerek kalmicaktir..

Artan lahmacunlari alimunyum folyoya sarip difrize attim, dar zamanlarda kolay yemek olsun diye.. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder